piątek, 19 września 2014

Olejek rycynowy w pielęgnacji włosów, rzęs i paznokci

Olej rycynowy jest zdecydowanie jednym z najbardziej popularnych olejów do włosów, chociaż w rzeczywistości jego zastosowanie jest całkowicie inne, dlatego niech nie zraża Was fakt, że jest to lek przeczyszczający. :D 

Chyba każda z nas słyszała o jego cudownych właściwościach. Dziś przybliżymy je sobie dokładnie.


 Kilka faktów i właściwości: 

  • Przyciemnia włosy, jest to jednak raczej delikatny efekt 
  • Przyśpiesza porost włosów 
  • Jest gęsty i dość problematyczny do zmycia 
  • Taniutki, ok 2 zł za 30 g, czyli powyższą buteleczkę 
  • Wzmacnia rzęsy i brwi 
  • Dostępny w każdej aptece 
  • Jest jednym z najbardziej nabłyszczających olei 
  • Przed używaniem warto jest go lekko podgrzać 

Jak go stosować? 

  • Skóra głowy 
W poście o przyśpieszaniu porostu włosów już Wam o nim wspominałam (KLIK). Nie lubię aplikować go samego ze względu na jego gęstość i to jak ciężko go zmyć, a nawet dokładnie zaaplikować. Wystarczy dodać troszkę innego olejku, który jest rzadszy, nie zmieni to właściwości, a czasem nawet je wzmocni. 
Włosy będą nie tylko rosły szybciej, ale jest również duża szansa na wzmocnienie ich. Może delikatnie przyciemniać, oraz hamować wypadanie. Oczywiście przy zachowanej regularności. 


  • Olejowanie włosów
Nie polecam olejowania nim włosów, nie w pojedynkę. Paradoksalnie może wysuszać włosy. Dodatkowo ciężko się zmywa, jest kłopotliwy. Nie trzeba jednak  z niego całkiem rezygnować. Dobrym sposobem jest dodawanie go do innych olejków, jednak musi być go mniej. Wtedy nigdy nam nie zaszkodzi, a może pomóc. Ma właściwości dość silnie nabłyszczające i wzmacniające, więc możliwe jest wydobycie blasku z włosów. 


  • Rzęsy i brwi? 
Wzmacnia? Przyciemnia? Jest zatem idealny jako odżywka do brwi i rzęs. Ma jednak jedną wadę jeśli chodzi o rzęsy. Jest płynny i łatwo włazi do oczu. A jak już się tam dostanie to.. Cóż, ja myślałam, że oślepłam, autentycznie. :D Dlatego gorąco polecam pomadę Alterra, która jest na jego bazie, ale w tym samym czasie ma konsystencję stałą. Pomadka jako odżywka do rzęs? :o Tak, tak samo jak płyn do higieny intymnej jako szampon. Ach, te baby, czego to one nie wymyślą. :D 


  • Zabezpieczanie końcówek 
W tej roli się nie sprawdzi. Jak wspomniałam wyżej może przesuszać, jest gęsty i nie będzie wyglądał dobrze, włosy będą wyglądać na tłuste, ponieważ tak ciężko jest go rozprowadzić, to prawie niemożliwe jest zrobienie tego równomiernie. 


  • Paznokcie 
Niewątpliwie je wzmacnia. Można co jakiś czas porządnie wsmarować go w paznokcie i skórki. A robię to w przerwach między malowaniem, a pomalowane mam teraz zawsze. Ogólnie to polecam Wam olejowanie paznokci, ogranicza to rozdwajanie, poprawia nawilżenie płytki, paznokcie są twardsze, a skórki zadbane. 



Moim zdaniem olej rycynowy warto mieć. Jego zastosowań jest sporo, a cena i dostępność jest zachęcająca. Używacie? :) Jeśli tak to w jaki sposób? :) Może macie jakieś własne patenty? 

Ściskam Was mocno. :)

29 komentarzy:

  1. Olejek od dłuższego czasu stoi i stoi ;D Kiedyś smarowałam nim codziennie rzęsy i faktycznie były wzmocnione ;D teraz się rozleniwiłam -i masz rację jak dostanie siędo oka to kaplica ;/ a pazurków nie próbowałam - muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobno jeszcze jak sie nim smaruje pryszcze to szybciej sobie idą :p

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio go zakupiłam i przymierzam się go stosować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze tylko nie olejowalam paznokci nim :) Czas wyprobowac ;>

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja używałam go do brwi i pomógł mi je zagęścić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś robiłam notkę, że olej olejowi nie równy. Miałam ten olej ze zdjęcia z Twojej notki i bardzo podrażnił mi skórę głowy i oczy, kiedy nakładałam na brwi i rzęsy. A olej rycynowy w innym opakowaniu cudownie zadziałał i nie podrażnił.

    OdpowiedzUsuń
  7. Używałam do brwi i byłam zadowolona. Olejowałam nim skalp ale w połączeniu z kokosem i pojawiło się mnóstwo baby hair. Do włosów jednak nie planuję użyć bo strasznie się go zmywa.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie na włosach niestety kiedyś się nie sprawdził :(
    ----------
    blond-pielegnacja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś używałam do rzęs i strasznie je wzmocnił. Teraz zdarza mi się czasami dodać go do masek do włosów ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. To mój ulubiony olejek ,stosuje go do rzęs,paznokci i włosów i sprawdza się znakomicie :) Mam pytanie nie odnośnie posta,ale jakiej czcionki używasz ?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja go dodaję do olejowej mieszanki. Sam rzeczywiście niekoniecznie dobrze się spisuje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Rycyna ma bardzo duże powinowactwo do keratyny :) Dlatego tak świetnie działa m.in. na płytkę paznokcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Olejek rycynowy to ja uwielbiam! przede wszystkim uratował mi paznokcie po zdjęciu tipsów. Zrobiły się twardsze i nie łamią się, Kiedyś stosowałam na rzęsy i tutaj sobie poradził-zmniejszył wypadanie,polecam jak najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja używałam go do rzęs i widać efekty...rzęsy są dłuższe i bardziej gęste :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś go stosowałam do rzęs, ale teraz przeszłam na olej kokosowy

    OdpowiedzUsuń
  17. Olej rycynowy jest dobrym rozwiązaniem, ale według mnie w przypadku rzęs lepiej sprawdzają się odżywki, np. RevitaLash®Advanced.

    OdpowiedzUsuń
  18. Można byłoby jeszcze sporo napisać o zastosowanie olejku rycynowego w pielęgnacji skóry ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. właściwości tego oleju jest o wiele więcej. bowiem może poprawić nasza urodę: włosy, dłonie, twarz, ciało, jak i wyleczyć z wielu dolegliwości: http://www.jestemfit.pl/artykuly/porady/olejek-rycynowy-naturalne-remedium-na-liczne-dolegliwo%C5%9Bci Buteleczka kosztuje tylko ok. 2,50 więc nawet jeśli ktoś nie jest w100% przekonany można kupić "na spróbę", a dzięki niemu mozna naprawdę wiele zaoszczędzić na kosmetykach i lekach.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam zamiar stosować na rzęsy, bo jakieś rzadkie, a marzą mi się gęste i ciemne brwi :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A z jakim olejkiem najlepiej jest mieszać rycynowy?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, sprawiają mi one wiele radości. :) Odwiedzam każdego komentującego.

Możesz zostawić link do bloga, ponieważ często odnośniki w Waszych profilach nie działają.

Jeśli masz do mnie pytanie zapraszam na mojego aska, odpowiadam na bierząco. :)
http://ask.fm/makeyourhairbeautiful

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...